Projektiga
alustasime 2018. aasta veebruaris, mil koostasime video, et Nopi Üles konkursil
osaleda. Projekti ametlik algusaeg oli 14.05.2018, projekti lõpparuande
esitamiseks viimane kuupäev oli 30.10.2018
Käesoleva projekti
peakorraldajad olid Taaniel Küla ja Tarvi Tepandi. Projekt vormistati koostöös
ettevõttega MTÜ Mõõgavennad, mida esindas selle juhatuse liige Aive Kaldra.
Taustakirjeldus
Partnerid
Toimunu
kirjeldus
Mõte sündis
vaadates kui palju tegevust on noortel endises Tarvastu vallas. Meie piirkonnas
pole peale noortekeskuse ühtegi kohta, kuhu noored saaksid minna lõbutsema, kui
väljas pole ilus ilm aja veetmiseks. Sealt tuligi mõte luua lauamängutuba.
Lauamängutuba just sellepärast, et lauamängud on arendavad, lõbusad ja
mitmekesised.
Partneriteks oli
meil Tarvastu Kool MTÜ, mis võimaldas projekti jooksul ning ka edaspidi
kasutada ühte oma ruumidest lauamängutoana.
Vahetult peale
Nopi Üles poolt saadud pangaülekannet, asusime kohe tööle, millele aitas kaasa
põhjalik ettevalmidus. Lähima kuu jooksul olime me korraldanud esimese suurema
lauamänguürituse, mis võttis aset 11. juunil 2018. Selle korraldamise eeltööks
oli lauamängude ostmine ja nende taustauuring, nende transport ja ruumide
otsimine. Ürituse jooksul olime abiks noorematel lauamängureeglite mõistmisel
(ja tõlkimisel) ja korrahoidjatena.
Järgmise paari kuu
jooksul projektiga palju tegemist ei olnud - projekt oli mõeldud eelkõige
noortele, kellel juhtumisi on suvel keerukam kohale jõuda. Kuid see ei tähenda,
et projekt oleks jäetud unarusse. Suve jooksul kogusime mõtteid, mida saaks
lauamängutoas teisiti teha, arendada.
Sügise saabudes
olime valmis korraldada järgmisi üritusi. Kuna nii korraldajatel kui
koolinoortel oli septembrikuu tegus, otsustasime korraldada lauamänguöö 12. -
13. oktoober. Lisaks vahetult enne üritust mõne mängu juurde ostmisele,
korraldasime üritusele ka suupisteid.
Kuna eelnevalt
pole kumbki korraldajatest sellises mõõdus projektiga tegelenud, oli kogemuste
saak suur. Õppisime ürituste reklaamimist (sealhulgas plakatite tegemist),
korraldamist, läbiviimist ja aruannete koostamist.
Üritusi
korraldasime kokku 5, millest 2 olid suuremad, 3 väiksemad. Esimesel suurel
üritusel oli 24 osalejat. Väiksematel, mõne tunnistel vaheüritustel, oli
keskmine osalejate arv 9. Viimasel üritusel, mis oli 18 tunnine maraton, oli
osalejaid 26. Tagasiside siiani on olnud alati positiivne.
Kõigile neile, kes
pole veel taotlust esitanud ning on soov arendada oma kohalikku kogukonda või
laiemalt ühiskonda, soovitame tugevalt teha sellega seoses just esimene samm.
Kui on olemas hea idee, tuleb seda teostada. Vanasõna “alguses ei saa vedama,
pärast ei saa pidama” kehtib väga tihti selliste projektide puhul. Nii meie kui
meid ümbritsev kogukond on õnnelik tehtud töö eest.
Kuid aga neile,
kes on juba projekti esitamas, neile on selline ettepanek, et arvestada
tulevaste aruannetega juba varakult - võiks kirjutada kogu töö käigus üles
kuskile oma tegevused, millest hiljem aruandeid täiendada. Ka järjepidev kulude
tabelisse panemine säästab projekti lõppedes selle juhtijaid tüütust tööst.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar