Jaanuaris tekkis mõte korraldada ürituste
seeria noortele. Selle tulemusena otsustasime korraldada kaheksa üritust alates
märtsist kuni juuni keskpaigani, kus käsitleksime noortele tähtsaid teemasid.
Mõtlesime, mis on meile tähtis ning otsustasime, et teemadeks võiks olla noorte
tööhõive, ettevõtlikkus, osavõtlikkus, keskkonnateadlikkus ja loome. Nelja kuu
vältel pidi toimuma iga kuu kaks üritust. Üritused plaanisime läbi viia Tartus
noorte töö- ja vabaajakeskuses MÕTE aadressil Wilhelm Struve 8.
Kõige suurem murekoht oli see, et meil ei
olnud veel ruume. Need saime me alles märtsikuu alguses, aga kuna ruumide
remontimine võttis aega, siis märtsis ühtegi üritust ei toimunud. Kuid see ei takistanud meil ettevalmistusi teha.
Tegime ajurünnakuid, mis võiks olla ürituste seeria nimi, mis kuupäevadel
üritused toimuvad ning keda esinema kutsuda. Ürituste seeria nimeks sai
“Mõtleme kaasa!”. Panime paika esimese ürituse päevakava. Kirjutasime
Töötukassale ja Tööinspektsioonile, kas keegi nende meeskonnast on nõus üritusel
esinema. Koostasime riskianalüüsi ja jagasime omavahel ülesanded, mida igaüks
tegema peab ürituse vältel. Otsustasime, milliseid toite ürituse ajal pakkuda.
Tegime Facebooki ürituse, et tõhusamalt üritusi turundada.
Esimene üritus toimus 14. aprill ja
teemadeks olid motivatsioonikirja koostamine, eneseanalüüsi tehnikad ning
tööseadusandlus. Nendel teemadel kutsusime rääkima Töötukassast
karjäärinõustaja Valerija Strelovskaja ja Tööinspektsioonist tuli esinema
spetsialist Sandra Kuus. Üritus läks plaanipäraselt: esinejad tulid kohale,
osalejaid oli üheksa, tehnika oli töökorras ning toit oli maitsev. Kui tekkis
probleeme, siis leidsime neile kiirelt lahendused. Näiteks ei arvestanud me, et
projektori juhe ei ulatu pistikuni ning vajasime pikendusjuhet. Kirjutasime
kohe töörühma liikmele ning ta aitas meid hädast välja.
Ettevalmistusprotsessis ilmnesid mõned
probleemid, millega me ei olnud arvestanud. Me jäime esinejate leidmisega
viimasele minutile, sest meilidele ei vastatud meie jaoks piisavalt kiiresti,
kuid kõik laabus. Ürituste turundamisega nägime palju vaeva, kuid esimese
ürituse põhjal tundub, et see ei olnud piisav, sest ootasime rohkem osalejaid.
Selle parandamiseks peame veel rohkem üritust jagama ning tuttavatele infot
edastama. Väike probleem tekkis ka meie eelarvega, sest üritusi planeerides
avastasime, et meil pole piisavalt istekohti. Saime annetusena eraisikult
ekraani, seega oli eelarves natuke raha üle ja lootsime selle eest toolid
soetada. Seega taotlesime luba, et ekraani ostuks mõeldud raha eest hoopis 10
tooli osta.
Praegu valmistume järgmisteks üritusteks,
mis toimuvad 24. ja 25. aprillil ning nende algseteks teemadeks olid
ettevõtlikkus ja vähenenud töövõimega inimeste võimalused töömaastikul. Ühiselt
läbi arutades jõudsime teiste teemadeni: noorte osavõtlikkus ühiskonnas, nii
otsustusprotsessides osaledes kui ka vabatahtlikus töös ning töökeskkond ja
-ohutus. Vähenenud töövõimega inimeste teema jäi alles. Oleme ühendust võtnud
potentsiaalsete esinejatega mõlema ürituse raames.
Ürituste korraldamisega oleme siiani
arendanud endas ajaplaneerimist, turundamist, meeskonnatööd, suhtlemisoskust
ning ürituste läbiviimise oskust. Kohati on raske kogu tiimi kaasata, sest
kõigil on ka oma tegemisi, kuid
rääkisime sel teemal koosolekul ning püüame omavahel teha efektiivsemat
meeskonnatööd.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar