Projekti nimi: Aruküla asfaldimängud
Projekti kestvus: aprill 2019 – juuni 2019
Projekti meeskond: 2 liikmeline, Karita
ja Marleen
Aprilli lõpus tellisime
OÜ Fixmanist juhendaja abiga hinnapakkumise alusel soovitud asfaldimängud. Kuna
firma pidi mängud tellima Taanist ja andis tellimuse edasi plaanitust hiljem,
siis me ei saanud kõiki tegevusi läbi viia maikuus. Maikuus koostasime mängude
juhendid ja panime koolimajja üles, lisaks pani kool juhendi üles koolimaja
aknale, et ka õhtusel ajal saaks mängude juhisega tutvuda. Tutvustuse peale
panime ka projekti teavituse koos logodega.
Asfaldimängud paigaldati 19. mail kooli
ja lasteaia vahelisele alale, sest see annab võimaluse palju rohkematel noortel
mängudest kasu saada. Kuna kool polnud veel läbi, siis oli juba järgmisel
päeval mängudel palju kasutajaid, õpilased veetsid palju vahetunde õues
mängides, õhtuti lasteaiast tulles jalutasid mitmed emad-isad mängude juurest
läbi ja uudistasid koos uusi mänge. Hinnaguliselt arvame, et umbes 100
koolilast mängis uusi mänge esimeste
nädalate jooksul, lisaks umbes paarkümmend lasteaiaealist last.
Kuna mänge paigaldades tegi paigaldaja
olulise eksimuse ning pani valesti ilmakaarte tähised, siis juhendaja abiga
palusime firmal oma eksimus parandada, sest Kompassi mängu polnud võimalik
selliselt kasutada. Tuli taas oodata, millal uued tähed Taanist saabuvad.
Kuna mängude parandamine võttis aega,
siis korraldasime perepäeva alles juunikuus. Kuna selleks ajaks oli kool juba
läbi ja paljud noored suvevaheaega veetmas ka väljaspool Arukülat, siis
perepäev ei osutunud väga populaarseks. Mõned jalutasid küll mööda, mistõttu
hakkasime saatma kutseid oma sõpradele, et nad mängima tuleksid. Kõige
populaarsem mäng erinevate vanuste seas on Twister, mida on paigaldatud kahte
moodi (värvid tulbas ja segamini). Perepäevale mängima tulnud noored said ka
kommi.
Mida me õppisime? Eelkõige seda, et kõik
ei lähe alati plaanitult, aega tuleb rohkem varuda ning oluline on õige
ajastus. Kõigepealt saabusid mängud plaanitust hiljem, siis paigaldati üks mäng
valesti ja see tuli ümber teha. Olime mänginud kooliõpilastega vahetundides
maikuus. Aga kuna mängu parandamine lükkus edasi, siis otsustasime ka avaliku
ühise mängimise edasi lükata. Mai lõpus ja juuni alguses oleks olnud kindlasti
rohkem osalejaid, kui oli juuni teisel poolel. Samuti saime teada, et ühe
projektitaotluse, teostuse ja lõpetamisega on üsna palju erinevaid ülesandeid,
millesse me alguses ei süvenenud.
Suve jooksul jagus samuti mängijaid, ka
suvel oli kõige populaarsem mäng Twister. Samuti oli näha ka väiksemaid lapsi
koos vanematega sealt läbi jalutamas, et ussimängul tähti ja värve loendada
ning hüpelda. Projekti jooksul on mängude kasusaajate arv tõenäoliselt suuremgi
kui algselt arvasime, kuna mängud asuvad avalikul alal kortermajadele üsna
lähedal.
Vaatamata sellele, et alguses köitis
paljude tähelepanu, et Kompassi mängu tähed olid valesti, siis üldiselt on
tagasiside positiivne olnud, noored võtsid mängud kohe omaks. Samuti ei
märganud me mänge tellides, et Ussimängul puuduvad täpitähed, aga kuna sellel
mängul selget juhist pole, siis tuleb siin olla loov.
Ka naabervallast tunti huvi meie
projekti vastu, et võimalusel ka endale sellised mängud saada.
![]() |
![]() |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar