kolmapäev, 16. oktoober 2019

Asfaldimängude paigaldamine ainuüksi nõuab palju loovust


Projekti nimi: Aruküla asfaldimängud
Projekti kestvus: aprill 2019 – juuni 2019
Projekti meeskond: 2 liikmeline, Karita ja Marleen

Aprilli lõpus tellisime OÜ Fixmanist juhendaja abiga hinnapakkumise alusel soovitud asfaldimängud. Kuna firma pidi mängud tellima Taanist ja andis tellimuse edasi plaanitust hiljem, siis me ei saanud kõiki tegevusi läbi viia maikuus. Maikuus koostasime mängude juhendid ja panime koolimajja üles, lisaks pani kool juhendi üles koolimaja aknale, et ka õhtusel ajal saaks mängude juhisega tutvuda. Tutvustuse peale panime ka projekti teavituse koos logodega.

Asfaldimängud paigaldati 19. mail kooli ja lasteaia vahelisele alale, sest see annab võimaluse palju rohkematel noortel mängudest kasu saada. Kuna kool polnud veel läbi, siis oli juba järgmisel päeval mängudel palju kasutajaid, õpilased veetsid palju vahetunde õues mängides, õhtuti lasteaiast tulles jalutasid mitmed emad-isad mängude juurest läbi ja uudistasid koos uusi mänge. Hinnaguliselt arvame, et umbes 100 koolilast  mängis uusi mänge esimeste nädalate jooksul, lisaks umbes paarkümmend lasteaiaealist last.

Kuna mänge paigaldades tegi paigaldaja olulise eksimuse ning pani valesti ilmakaarte tähised, siis juhendaja abiga palusime firmal oma eksimus parandada, sest Kompassi mängu polnud võimalik selliselt kasutada. Tuli taas oodata, millal uued tähed Taanist saabuvad.

Kuna mängude parandamine võttis aega, siis korraldasime perepäeva alles juunikuus. Kuna selleks ajaks oli kool juba läbi ja paljud noored suvevaheaega veetmas ka väljaspool Arukülat, siis perepäev ei osutunud väga populaarseks. Mõned jalutasid küll mööda, mistõttu hakkasime saatma kutseid oma sõpradele, et nad mängima tuleksid. Kõige populaarsem mäng erinevate vanuste seas on Twister, mida on paigaldatud kahte moodi (värvid tulbas ja segamini). Perepäevale mängima tulnud noored said ka kommi.

Mida me õppisime? Eelkõige seda, et kõik ei lähe alati plaanitult, aega tuleb rohkem varuda ning oluline on õige ajastus. Kõigepealt saabusid mängud plaanitust hiljem, siis paigaldati üks mäng valesti ja see tuli ümber teha. Olime mänginud kooliõpilastega vahetundides maikuus. Aga kuna mängu parandamine lükkus edasi, siis otsustasime ka avaliku ühise mängimise edasi lükata. Mai lõpus ja juuni alguses oleks olnud kindlasti rohkem osalejaid, kui oli juuni teisel poolel. Samuti saime teada, et ühe projektitaotluse, teostuse ja lõpetamisega on üsna palju erinevaid ülesandeid, millesse me alguses ei süvenenud.

Suve jooksul jagus samuti mängijaid, ka suvel oli kõige populaarsem mäng Twister. Samuti oli näha ka väiksemaid lapsi koos vanematega sealt läbi jalutamas, et ussimängul tähti ja värve loendada ning hüpelda. Projekti jooksul on mängude kasusaajate arv tõenäoliselt suuremgi kui algselt arvasime, kuna mängud asuvad avalikul alal kortermajadele üsna lähedal.

Vaatamata sellele, et alguses köitis paljude tähelepanu, et Kompassi mängu tähed olid valesti, siis üldiselt on tagasiside positiivne olnud, noored võtsid mängud kohe omaks. Samuti ei märganud me mänge tellides, et Ussimängul puuduvad täpitähed, aga kuna sellel mängul selget juhist pole, siis tuleb siin olla loov.

Ka naabervallast tunti huvi meie projekti vastu, et võimalusel ka endale sellised mängud saada.







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar