Projekti nimi: Noorte märkmik
Projekti toimumisaeg: 22.06.2020-22.10.2020.
Projekti meeskond: projektijuht Robin Pass ja mentoriks Erika Kesvatera. Lisaks aitas märkmiku valmimisel disainiga kaasa Victoria-Loreen Jaanberg. Läbi vaba konkursi said tiimi tulla kõik noored, kes soovisid. Algul oli tiimis kuus inimest ja mina ise. Projekti lõpuks oli meid aga alles 2. Loomuliku kaduga olin tegelikult arvestanud juba algusest peale.
Projekti partnerid: olid Eesti ANK, MTÜ Laste ja Noorte Kriisiprogramm, Trükiviis, Caffeine ja Mõnnakas. Tegevuse reklaamimisele aitasid kaasa Tallinna Haridusamet, Tallinna 21. Kool, Solaris Keskus ja Telliskivi Loomelinnak.
Projekti kasusaajate arvuks võib olla isegi umbes 500-700 inimest.
Läbi projekti valmis eesmärkidele ja harjumustele keskendunud märkmik ,,Suudan Muudan Saavutan”. Märkmik oli suunatud noortele, et nende teadlikkust antud teemal tõsta. Suvel töötasime märkmiku disaini ja sisu kallal. Mäletan neid kümnetunniseid tööpäevi kohvikus istudes ja disaini kallal töötades. See meeldis mulle väga. Märkmikud läksid septembris trükki ja seejärel tegelesime turunduse ja müügiga. Juba eelmüük oli väga edukas, aga kui märkmikud kohale jõudsid, oli järjekord ukse taga. Müüsime esimese kahe nädalaga 175 märkmikku. Märkmiku turundus oli väga hea, sotsiaalmeedia pildid olid ilusad ja professionaalsed. Tegime koostööd noorte eeskujudega - nad jagasid oma kanalitesse märkmikust pilte ja videosi olles ise väga vaimustuses sellest. Tegime loosimängud Caffeine ja Mõnnakaga, see tekitas palju kära meie tegevuse ümber.
Kuna projekt hakkas lõppema ja osad märkmikud olid veel alles, siis hakkasime kirjutama läbi noortekeskuseid ja vallavalitsusi. Sealt tuli mitmeid suuri tellimusi. Saime ka müügikoha Telliskivi Loomelinnakusse ja Solarise Keskusesse. Telliskivis läks müük hästi, Solarises kahjuks mitte. Põhjuseks oli arvatavasti tööpäeva lõpp ja inimeste kärsitus. Saime projekti lõpuks aga umbes 270 märkmiku müüdud 300st, ülejäänud annetasime MTÜ Laste ja Noorte Kriisiprogrammile ja osad lähevad käiku noorsootöö nädala raames. Annetuseks kogusime veidi üle 3000 euro! See on vapustav summa. Arvan, et sellise projekti kohta nii lühikese ajaga on see väga hea tulemus. Kogu annetus läheb MTÜ Laste ja Noorte Kriisiprogrammile. See organisatsioon sai valitud, sest nende missioon on panna lapsed, kes on vanema(d) kaotanud, jälle unistama. See läks meile väga südamesse.
Tagasiside oli väga hea, isegi, et märkmikku on alles kasutatud umbes 3 nädalat. Noortele meeldis uus lähenemisviis eesmärkide ja harjumuste seadmiseks. Märkmik olevat neid hoidnud rohkem järjepidevana ja motiveerituna. Ka disain sai palju heakskiitu.
Kogukond sai kasu mitmest perspektiivist. Noored said osaleda tiimis, ehk neile uus kogemus. Teiseks märkmik, mis aitab enesearengule kaasa. Kolmandaks heategevuslik pool - rahaline annetus ja ka tasuta märkmikud raskustes noortele. Neljandaks meie motiveerivad sotsiaalmeedia postitused, kus jagasime erinevaid kogemuslugusi, kus noorte eeskujud rääkisid enda loost oma eesmärgini jõudmisel, mitmeid huvitavaid video soovitusi ja tsitaate.
Mina ise õppisin sellest projektist väga palju. Olen nende õppetundide eest väga tänulik! Õppisin müügi, turunduse, suhtlemise, juhtimise, finantsasjade, graafilise disaini, koostööpartnerite leidmise ja palju muu kohta. Õppisin seda, et tuleb planeerida asjadeks rohkem aega, sest alati läheb midagi valesti. Sain palju uusi tutvusi, aga samas õppisin ka ennast rohkem tundma. Õppisin enda tervist rohkem väärtustama. See projekt ei olnud lihtne, sellega kaasnes väga palju tööd ja stressi. Eriti, kui sul on ajalimiit. Nägin väga palju vaeva ja pealt vaadates ei oska kõrval seisev inimene isegi hinnata, kui palju tööd siia läks. Projekti lõpuks olin väga väsinud ja vaimne tervis kannatas ka mingil määral. See aga ei olnud üdini halb, sest minu pingetaluvus arenes. Õnneks tean enda piire ja kui vajasin projekti jooksul puhkust, siis selleks ka paar päeva võtsin. Nüüd, kui projekt on lõppenud, kavatsen veidi puhata ja siis juba uute ideede kallal tööle hakata!
Sotsiaalmeedia:
Video:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar