Projekti nime: PIKNIK
Projekti toimumise periood: 28.06.2016-
31.08.2016
Korraldusmeeskonna
põhigruppi kuulus kolm noort, kelle ülesandeks oli vastutada selle eest, et
projekt saaks plaanipäraselt ellu viidud. Lisaks põhigrupile osales Pikniku
korraldamisel 10-15 Koerust pärit noort inimest, kelle nõu ja jõuga sai üritus
edukalt lõpuni viidud.
29. juulil toimunud noortele suunatud muusikaüritus Piknik õnnestus
suurepäraselt, kuna üldiselt läks kõik nii nagu planeeritud. Ilusa ilma ning
läbimõeldud teavitustöö tõttu sai üritusest osa üle neljasaja inimese ning
kokku astus Piknikul üles seitse ansamblit.
Eelnevalt läbiviidud kandideerimisvoorust võttis osa 18 koosseisu, kelle
seast valiti välja Pikniku esinejaskond. Kuna sel aastal viisime
kandideerimisvooru läbi esmakordselt, oli huvi üritusel osalemise vastu
meeldivalt suur. Seega, vajadus Pikniku laadsete ürituste järele noorte
ansamblite hulgas on selgesti olemas.
Üritusel esinenud noortebändidel oli võimalik tutvustada omaloomingut ning
saada tagasiside omaala asjatundjatelt. Kõigis bändides olid esindatud ka
akustilised pillid, mis pakkus muusikutele hea võimaluse oma loomingut veidi
teise nurga alt proovile panna. Esinejate tagasiside nii esinemisvõimalusest
kui ka ekspertide osas oli väga positiivne ning paljud koosseisud leidsid, et
nad said mõtlemisainet ning häid näpunäiteid edaspidiseks arenguks.
Kohapealse publiku jaoks oli Piknik tasuta, mis tõi üritust nautima ja
kuulama inimesi nii kohalikust kogukonnast kui kaugemaltki. Nende hulgas oli
väga palju noori, mille üle oli meil eriti hea meel, sest loodame antud
projektiga olla eeskujuks ja julgustuseks kõigile noortele, kes otsivad
väljundit oma mõtetele ning vaba aja sisutamiseks. Samuti usume, et Jüri
Pootsmanni ülesastumine Piknikul aitas kaasa projektis püstitatud eesmärkide
elluviimisele.
Tegevusplaan püsis kenasti paigas. Suuremad ettevalmistused, mille hulka
kuulusid projektide koostamine, sponsoritega läbirääkimine, kandideerimisvooru
läbiviimine, teavitustöö, konsertikorraldus jne, kulgesid plaanipäraselt
ning märkimisväärseid kõikumisi ei
esinenud. Tänu tõhusale sisekommunikatsioonile said ka ettearvamatud muutused
kiiresti lahendatud.
Oleme tänulikud kõigile koostööpartneritele, toetajatele ning toredatele
vabatahtlikele, kelle abiga sai Piknik ellu viidud. Kuna tegemist oli ühiskonna
huvides korraldatava üritusega, siis ilma tugeva missioonitunde ning
meeskonnatöö toeta ei oleks see üritus teoks saanud. Korraldusmeeskond jäi
lõpptulemusega väga rahule.
Partnerite nime(sid):
Nopi
Üles projektifond, Kultuurkapital, Kohaliku omaalgatuse programmi fond, FunTime
Showservice, Koeru Vald, Kvaliteetinkasso OÜ, ALB Transport OÜ, SirLoin OÜ,
Mithra OÜ, Vao Külalistemaja, LS Logistika Grupp, DMG Films, Koeru Kultuurimaja
ning kõik teised head inimesed, kes on Pikniku korraldamisele nii nõu kui jõuga
kaasa aidanud. Täname teid südamest.
Ülevaadet saadud kogemustest (mis
õnnestus hästi, mis tekitas probleeme, mida läbi projekti õppisite):
Üldplaanis
õnnestus kõik väga hästi. Õigete inimeste usaldamine ning noorte kaasamine
aitas ürituse kordaminekule tublisti kaasa. Kuigi suurema meeskonna kaasamisega
tekivad tihtipeale kommunikatsiooniprobleemid, aitas tõhus sisekommunikatsioon
ning ühtne tegevusplaan oluliselt seda probleemi lihtsustada.
Kõige
keerulisemaks väljakutseks antud projekti puhul osutus rahastuse kaasamine.
Kuna ürituse idee on aidata noori ning panustada kohaliku kogukonna arengusse
ilma et meie (korraldajad) selle pealt kasumit teeniksime, tuli kogu
finantseering kaasata erinevatest projektidest ning toetajatelt. Projektide
tulemused on tihtipeale aga ettearvamatud ning seetõttu jääb eelarvesse väga
palju ebakindlust selles osas, kas vajalik kogus rahastust on võimalik õigeks
ajaks kokku saada. Ebakindlus eelarves teeb aga omakorda planeerimistöö
tunduvalt keerulisemaks.
Õnneks
läks aga nii, et vajalik eelarve sai kenasti täidetud ning kokkuvõttes suuri probleeme
ei tekkinud. Osalesime mitmetes projektides, et hajutada riske ning suhtlesime
paljude ettevõtjatega, et viia kurssi neid Pikniku idee ning tähtsusega noorte
ja kohaliku kogukonna jaoks. Samuti tuleks mainida, et kunagi ei tohi olla nõus
esimese pakutud hinnaga, sest peaaegu alati on võimalik läbirääkimiste teel
toote või teenuse hind alla poole kaubelda.
Ettepanekuid järgmistele
taotlejatele:
Projekti
idee, sõnum ning selle mõju peaks olema väga selgesti läbi mõeldud, sest nende
tundmine lihtsustab oluliselt kogu projekti elluviimise juurde kuuluvat asjaajamist.
Meeskonna töö osas soovitame hoolikalt valida, kellega koostööd teha ning panna
juba alguses paika, kes mille eest vastutama hakkab. Samuti soovitame luua
meeskonna sisene eeskiri, mis määrab ja selgitab ühiseid väärtuseid ning
tegutsemiseks vajalikke meetodeid (tegevuskava, suhtlemine, teavitustöö). See
aitab pikas perspektiivis vältida rumalaid arusaamatusi.
Ülevaadet kuludest:
Suuremad
kulud: peaesineja honorar, lava rent ja paigaldus, tehnika rent, helitehniku
teenus, reklaam.
Üldjuhul
jäid kulud planeeritud suurusjärku, kuid läbirääkimiste käigus õnnestus ka
suuremaid kulusid veidi kärpida ning väiksemate kulude osas teha pigem
sponsorlusleping. Seeläbi õnnestus meil eelarve tulu ja kulu pool võrdseks
rihtida.
Pildi- ja videomaterjal:
Ürituse
pildi- ning videomaterjal on kättesaadav järgneval veebilehe:
Projektifondi "Nopi Üles“ tegevuste elluviimist rahastatakse
haridus- ja teadusministri kinnitatud ning Eesti Noorsootöö Keskuse poolt
elluviidava ESF kaasrahastatud programmi „Tõrjutusriskis noorte kaasamine ja
noorte tööhõivevalmiduse parandamine“ kirjeldatud tegevuste raames.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar