kolmapäev, 7. november 2018

Alguses ei saa vedama, pärast ei saa pidama ;)

Projektiga alustasime 2018. aasta veebruaris, mil koostasime video, et Nopi Üles konkursil osaleda. Projekti ametlik algusaeg oli 14.05.2018, projekti lõpparuande esitamiseks viimane kuupäev oli 30.10.2018

Käesoleva projekti peakorraldajad olid Taaniel Küla ja Tarvi Tepandi. Projekt vormistati koostöös ettevõttega MTÜ Mõõgavennad, mida esindas selle juhatuse liige Aive Kaldra.

Taustakirjeldus
Partnerid
Toimunu kirjeldus

Mõte sündis vaadates kui palju tegevust on noortel endises Tarvastu vallas. Meie piirkonnas pole peale noortekeskuse ühtegi kohta, kuhu noored saaksid minna lõbutsema, kui väljas pole ilus ilm aja veetmiseks. Sealt tuligi mõte luua lauamängutuba. Lauamängutuba just sellepärast, et lauamängud on arendavad, lõbusad ja mitmekesised.

Partneriteks oli meil Tarvastu Kool MTÜ, mis võimaldas projekti jooksul ning ka edaspidi kasutada ühte oma ruumidest lauamängutoana.

Vahetult peale Nopi Üles poolt saadud pangaülekannet, asusime kohe tööle, millele aitas kaasa põhjalik ettevalmidus. Lähima kuu jooksul olime me korraldanud esimese suurema lauamänguürituse, mis võttis aset 11. juunil 2018. Selle korraldamise eeltööks oli lauamängude ostmine ja nende taustauuring, nende transport ja ruumide otsimine. Ürituse jooksul olime abiks noorematel lauamängureeglite mõistmisel (ja tõlkimisel) ja korrahoidjatena.

Järgmise paari kuu jooksul projektiga palju tegemist ei olnud - projekt oli mõeldud eelkõige noortele, kellel juhtumisi on suvel keerukam kohale jõuda. Kuid see ei tähenda, et projekt oleks jäetud unarusse. Suve jooksul kogusime mõtteid, mida saaks lauamängutoas teisiti teha, arendada.

Sügise saabudes olime valmis korraldada järgmisi üritusi. Kuna nii korraldajatel kui koolinoortel oli septembrikuu tegus, otsustasime korraldada lauamänguöö 12. - 13. oktoober. Lisaks vahetult enne üritust mõne mängu juurde ostmisele, korraldasime üritusele ka suupisteid.

Kuna eelnevalt pole kumbki korraldajatest sellises mõõdus projektiga tegelenud, oli kogemuste saak suur. Õppisime ürituste reklaamimist (sealhulgas plakatite tegemist), korraldamist, läbiviimist ja aruannete koostamist.

Üritusi korraldasime kokku 5, millest 2 olid suuremad, 3 väiksemad. Esimesel suurel üritusel oli 24 osalejat. Väiksematel, mõne tunnistel vaheüritustel, oli keskmine osalejate arv 9. Viimasel üritusel, mis oli 18 tunnine maraton, oli osalejaid 26. Tagasiside siiani on olnud alati positiivne.

Kõigile neile, kes pole veel taotlust esitanud ning on soov arendada oma kohalikku kogukonda või laiemalt ühiskonda, soovitame tugevalt teha sellega seoses just esimene samm. Kui on olemas hea idee, tuleb seda teostada. Vanasõna “alguses ei saa vedama, pärast ei saa pidama” kehtib väga tihti selliste projektide puhul. Nii meie kui meid ümbritsev kogukond on õnnelik tehtud töö eest.

Kuid aga neile, kes on juba projekti esitamas, neile on selline ettepanek, et arvestada tulevaste aruannetega juba varakult - võiks kirjutada kogu töö käigus üles kuskile oma tegevused, millest hiljem aruandeid täiendada. Ka järjepidev kulude tabelisse panemine säästab projekti lõppedes selle juhtijaid tüütust tööst.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar