teisipäev, 11. veebruar 2020

Koostööprojekt pakkus noortele palju uusi tegevusvõimalusi


Projekti nimi: Kuldre noortekeskuse tegevused
Projekti toimumise periood: 06.09.2019-30.11.2019
Projektimeeskonna liikmete arv: 3 (Karoliine, Kevin, Kiira-Aliina)
Osalejate arv: 1. üritus filmiõhtu- 10; 2. üritus Quizzes- 10; 3. üritus Marek Mekk´i kommunikatsioonikoolitus- 13; 4. üritus filmiõhtu+kahoot- 14; 5. üritus noortekaöö- 10. Osalejate arv oli umbes kolmkümmend erinevat noort ning projektist kasusaajad on kõik kooliõpilased, umbes 110 noort.
Partnerid: Kuldre Kooli Õpilasesindus, Antsla Noortekeskus

Filmiõhtu- Vaatasime ühte õpetlikku multikat, mis räägib tulevikust ja inimsuhetest, aga samas on kaasahaarv ning sobib vaatamiseks kõigile. Peale seda oli väiksematel aeg koju minna ja suurematega hakkasime vaatama õudukat, mida oli nii suure teleka ja kodukino süsteemiga päris hirmus teha. Uus tehnika tekitas palju elevust ning õhtust jäid vaid positiivsed emotsioonid.

Quizzese võistlus- Viisakuse teemal, sest septembrikuu on viisakuskuu. Noortele väga meeldis see ja nad läksid kohe sellega kaasa. Nad sattusid nii hoogu, et pärast meie koostatud mängu mängiti veel mitu avalikult saadaval olevat Quizzes´i mängu.

Marek Mekk´i kommunikatsioonikoolitus- Õppisime kommunikeeruma erivanuse ja elustiiliga inimestega ning arutasime erinevaid suhtlemisviise ja käitumismaneere. Töötasime läbi kommunikeerudes tehtavad tüüpvead ning õppisime neid vältima, näiteks toodi meie endi kirjutatud kiri koolitajale.

Filmiõhtu+ kahoot-Noorematega vaatasime multikat „Hea dinosaurus“ mis käsitles sõpruse ja usalduse ning iseseisvumise teemasid. Vanematega vaatasime Eesti filmi „Siin me oleme“. Pärast filme toimus filmide ning Eesti näitlejate teemaline kahoot. Enne koju minekut pidasime ka pika arutelu filmide teemal.

Noortekaöö- Toimus aaretejaht kodukandi teemaliste küsimustega, Quizzez samuti kodukoha teemal, kokkamine, seltskonnamängud ning filmiõhtu.

Projekti kirjutamine, ürituste planeerimine, korraldamine ning läbiviimine ja eelarvest kinni pidamine õnnestusid hästi. Probleeme tekitas meeskonnal ühise vastutuse võtmine ning ülesannete jagamine. Läbi projekti õppisime eelarvet koostama, avastasime endas uusi võimeid ning õppisime neid erinevalt kasutama, saime kogemuse ürituste algusest lõpuni korraldamise kohta. Osakme ka pärast ürituse lõppu seda analüüsida ning teinekord tekkinud vigu vältida.

Kogukond sai projektist kasu tänu kommunikatsiooni koolitusele. Noored õppisid kommunikeeruma endast vanemate ja erinevate ametitega inimestega. Nad õppisid erinevaid suhtlustasandeid ning nende olulisust. Koolituse jaoks olid vajalikud nutiteler ja kotttoolid. Veel said projektist kasu õpilased, nad saavad käia peale kooli noortekeskuses õppimas, lisaks saab kasutada kodukino süsteemi, telerit ning kotttoole klassiga filmiõhtu tegemiseks või Õpilasesindus oma koolituste ning koosolekute jaoks.

Järgmistele taotlejatele soovitame oma meeskond hoolikalt valida. Tuleb läbi mõelda kas ja kuidas koostöö toimib ning kuidas ülesanded jaotatakse. Veel tuleks paika panna ürituste kuupäevad ja neid hea ettevalmistusajaga korraldama hakata, et ei tekiks ajapuudust ning saaks vältida ootamatusi.






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar