neljapäev, 26. november 2020

Variant B on sama tänuväärne, kui variant A - ehk eriolukord õpetab kiiret reageerimist ja kohanemist!

Projekti nimi: Eakate Päev 
Projekti kestvus: 31. august - 20. november 2020
Projekti meeskond: Terve projekti jooksul olid meeskonnas neli inimest 
Osalejate arv: Osalejate arv projekti jooksul oli 40, kasusaajate arv on umbkaudu 400-800 (olenevalt hooldekodust). Eakate päeva jooksul mis toimub 3. oktoobril osales umbes 30 inimest ning maalimissessioonil ja kaartide valmistamisel osales 10 inimest.
Projekti koostööpartnerid: 3. oktoobril toimunud Eakate Päeva üritust aitas toitlustuse osas Lumiorav magneesiumivesi, turunduskampaania osas aitas meid Aparaat restoran Tartus ning Boost Juice. 

Projekti algus oli suhteliselt pingeline kuna pidime võimalikult palju inimesi kaasama enda teavitusprogrammi. Tegime loose ning registreerimiskampaaniat 3. oktoobri ürituse jaoks. Kokku jõudsid meie postitused 27,389 inimeseni millest naturaalne reach oli umbkaudu 21,000. 

Septembri jooksul oli meie eesmärk kaasata teisi firmasid meie teavituskampaaniasse „Vananeva põlvkonna tähtsus noore elus“ ja teha loose, et saada inimesed meie üritusest rääkima. Me planeerimise kogu ürituse ise ning saime suurepärase toitlustuse ning ruumid. Üritusele saime külalispresentatsiooni andma Europarlamendi liikme Marina Kaljuranna ning Riigikogu liikme Helmen Küti. Sõna sai anda ka Tartu Ülikooli kliinikumi insuldiprogrammi läbiviijad kes said koolitada kõiki insulditeemalistes küsimustes. Lõpetuseks saime ise sõna sekka öelda ning tutvustada seda mis meie projekti eesmärk oli.

Pärast üritust oli võimalik mõtteid vahetada ning algselt oli planeeritud ka käik hooldekodusse nende inimestega kes ennast kirja panid. Kahjuks Covid-19 leviku tõttu polnud see võimalik nii, et me planeerisime enda tegevused umbes – meie uus lahendus oli see, et me kogume kokku kõige aktiivsemad noored kes üritusel osalesid ning ka need kes väljaspool üritust huvi näitasid üles ja kutsume neid maalima ja jõulukaarte valmistada hooldekodude jaoks Tartumaal. Mõte tekkist just sellest, et kuna hetkel on Covid-19 leviku tõttu külastused piiratud siis oleks tore kui noored saaksid oma käe külge panna kaudselt, et teha midagi head vananeva põlvkonna jaoks. Korraldustiim ostis süüa, juua, maalimistarbeid ning kaartide kuvandid, lõuendeid ja muud vajalikku – korraldasime maalimise Tartu Ülikooli Delta keskuses, kus me olime kokku seitse tundi, lõpp-tulemusena saime tehtud kaheksa ilusat maali ja kaarti mis lähevad kaheksale Tartu hooldekodule. 

Maalid ja kaardid jõuavad personaalselt projektijuhi poolt kohale 20. kuupäevaks (eelnevalt kokku lepitud Riin Luks-iga). Kuna hooldekodude pinge tõttu on planeerimisaeg pikendatud ja korraldus on segane siis neile sobis just 20. kuupäev kuna see on tavapäraselt rahulikum päev nädalas. 

Väga hästi õnnestus 3. oktoobril korraldatud üritus. Kuna keegi meist pole nii professionaalset üritust korraldanud siis see andis meile parima kogemuse. Kõik asjad saime paika ning õppisime seda, et tuleks alati kontrollida tehniline pool üle enne ürituse algust kuna see venis meil umbes 30 minutit. Meie projekti käiku segas Covid-19 levik Eestis, kuid tänu Riin Luksile saime me tema nõuga asjad ümber mängida ja väljasõidu asemel hoopis midagi loovat teha – noortelt eakatele maalid ja jõulukaardid. 

3. oktoobril korraldatud ürituse tagasiside oli hea. Kogu korraldus meeldis kõigile kes osalesid ning ka meie külalised Marina Kaljurand ja Helmen Kütt olid väga rahul. Tänu üritusele oli võimalik noortel kuulata seda mida meie valitsus ning Europarlament sotsiaalhoolekandes olevatest probleemidest arvab. Projekti teisel poolel oli enam kasu Tartu hooldekodudel kes said endale hoolivusega tehtud maalid ning kaardid noorte poolt keda päriselt ka huvitab see, et meie vananev põlvkond oleks õnnelik. 

Alati peab olema plaan B, kõikide asjade jaoks. Ürituste korraldamise osas peaks olema raudne reegel see, et tuleb tehniline poolt kümme korda üle kontrollida enne algust kuna see on väga piinlik kui külaliste juuresolekul midagi ei tööta. 

3. oktoobri ürituse käigus kulus meil raha Zoomi peale, toitlustuse organiseerimisele, ruumide rentimiste, kaamera rentimise, adapteri rentimise, plakatite ja visiitkaartide printimise, moderaatori ja kütuse peale.

Projekti teisel poolel kulus meil raha selle peale, et osta kaartide toorikud, et säästa aega ning ka sellepärast, et keegi meist ei ole kunstnik ja meie soov oli pakkuda kvaliteeti. Pärast toorikute ostu pidime ostma kaartidele veel juurde kaunistusi ja pabereid. Maalide jaoks ostsime lõuendid, värvid, pintslid, segamisalused ning veetopsid. Toitlustust me ei hakanud tellima vaid ostsime hoopis Rimist juua ja süüa ning maalimise ajal said kõike seda tarbida. Lõpuks tuli osta kütust, et kõik maalid ja kaardid kohale viia.

Kajastused Facebookis ja Instagramis:
https://www.facebook.com/events/228312045280548/?active_tab=discussion
https://www.facebook.com/CommuniCareEST
https://www.facebook.com/CommuniCareEST/photos/gm.236861167758969/199781858169864/
https://www.facebook.com/CommuniCareEST/photos/a.145291410285576/202032424611474/ (17,000 reach, 172 kommentaari, 100+ jagamist)
https://www.instagram.com/communicareest/?hl=en








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar