Paikuse suvelõpupidu „Tänapäeva muinaslugu“ toimub Paikusel Kastani
väikekoht 10 välihoov või Paide mnt 19 sisesaal.
Kuidas on projektitegevused siiani läinud?
Oleme kokkuleppinud, et ühildame kaks üritust kokku – lasteaia poolt
korraldatava perepäeva ja meie kontserdi. Seega saame suure ühise päeva, kus
leidub tegevusi igale vanusegrupile. Üritus algab kella 16:30st, kui pealaval
hakkavad esinema meie omad kohalikud staarid – alates kõige noorematest
kollektiividest kuni täiskasvanute ning erinevate töökollektiivideni välja.
Samal ajal toimub pealava lähedal paiknevates erinevates boksides mitmekülgseid
tegevusi: Huvikooli digituba, Sindi Tuletõrje Seltsi töötuba, Paikuse
Tervisenõukogu eestvedamisel toimuv televõistlus „Üle eesti koolikokk“, male
simultaan tuntud maletajaga Kaido Külaotsaga, lasteaia loometrupi etendus.
Lisaks on võimalus tasu eest keha kinnitada toitlutusalas, hüpata batuudil,
soetada vigurõhupalle, teha näomaalinguid ja osaleda pildistamisel. Õhtu
kulmineerub ansambel Terminaatori kontserdiga, mille juhatab sisse omakorda
meie oma noortekeskuse Bändiruumi noortebänd!
Siiani on kõik kenasti sujunud – meie kõige lähedasemad koostööpartnerid on
hetkel noortekeskus, lasteaed ja politsei. Ka vald on meid igakülgselt
abistanud – andnud vajalikud nõusolekud ja load.
Mis on eriti hästi õnnestunud?
Eriti hea meel on selle üle, et meil on õnnestunud leida erinevates
vanusegruppides esinejaid! Koostöö partnerite vahel on tihe ja üksteist toetav–
meiega arvestatakse ning oleme kaasatud erinevatesse protsessidesse
võrdväärsetena.
Millised probleemid või murekohad on tekkinud?
Oleme sponsorite abil kogunud kokku pea kogu peaesineja tasu, pisut on veel
puudu. Loodame, et saame ka puuduoleva summa kokku kas siis vallavalitsuse või
vallaelanike abiga. Pisut muretseme ka ilmataadi pärast – kuigi meil on
võimalus korraldada üritus uues suures spordisaalis, oleks vabaõhuüritus siiski
kõigile parem. Küsimusi on tekitanud ka turvameeste olemasolu vajalikkus – kas
neid on vaja või mitte? Kuna üritus on tasuta ning mõeldud eelkõige meie enda
kandi elanikele ja noortele, siis usume et kõik sujub rahulikult ja pingeliste
olukordateta. Samas teame, et sõnum ürituse toimumise kohta on levinud hoogsalt
ning igaks juhuks tahame olla valmis ka raskemateks juhtumiteks (kui üritusele
tulevad väljastpoolt Paikust riiakamad noortekambad). Samas tuletame endile
meelde, et üle ei tasu ka muretseda – meie üritus saab toimuma tööpäeva lõpus
ning lõpeb hiljemalt 20:30 (igati mõstlik aeg), oleme välja hõiganud et
tegemist on alkoholi ja suitsuvaba üritusega, mis toimub teadlikult kas siis
lasteaia territooriumil või spordikeskuse saalis. Miks valisime teadlikult need
kaks kohta – sest mõlemal territooriumil lähtuvalt seadusest ei tohi suitsetada
ega alkoholi tarbida – see teadmine distsiplineerib alateadikult ka ürituse
külastajaid. Samuti on mõlemal territooriumil olemas turvakaamerad. Lisaks
kaasame appi ka nii era-kui ametirõivais politseinikud ja abipolitseinikud.
Natukene muretseme ka parkimise pärast. Väga raske on ette ennustada, kui palju
tegelikult üritusele rahvast tuleb (sõltub see ju suuresti ka ilmast) – kui
peaks tulema ka väljast poolt meie kandi rahvast, siis kas suudame ikka tagada
mugava parkimiskorralduse? Ilmselt laabub kõik hästi, kuna oleme arutanud läbi
erinevad stsenaariumid ning pannud paika vajalikud tegutsemisplaanid. Omajagu
raskusi tekitab ka see, et alati peame mõtlema ka plaani „B“ peale, et kui
sajab vihma, siis kuidas kõik tegevused planeerida spordihoonesse.
Mida on juba tehtud ja mida tehakse järgmiste sammudena?
Oleme pidanud maha mitu ühist koosolekut erinevate koostööpartneritega
(lasteaed, noortekeskus, politsei, vallavalitsus, huvikool, erinevad partnerid,
sponsorid jpt.). Tänaseks on meil paigas kogu esinemiskava. Kokkulepped, kes
mille eest tasub – meie kanname siis lava ja helitehnika rendi kulud (osad
arved on ka juba tasutud). Kuna otsustasime kaks suuremat üritust – lasteaia
perepäeva ja meie noortekontserdi – kokku ühildada, siis oleme omakorda nüüd
kaasatud ka lasteaia perepäeva tegemistesse. Suurimat peavalu on tekitanud seni
tulevase liiklus-ja parkimiskorralduse läbi mõtlemine – paljud tänavad tuleb
sulgeda (eraldi kokkulepe vallaga), vaja on parkimiskorraldajaid ja
liiklusmärke.
Meie projektiga oleme otseselt kokku pannud esinemiskava – kes lavale tulevad,
mis repertuaariga. Kogu tehniline pool on läbiräägitud – kust saab vajaliku
elektri, kuhu tuleb täpselt lava, kuidas ja kunas lava üles pannakse, kuidas
paigaldatakse helitehnika, kunas algavad lavaproovid, mida keegi esinemiseks
vajab, kes on helimees jpm. Kes on õhtujuhid, milliseid tehnilisi vahendeid
nemad vajavad, mida nad räägivad, kuidas toimub liikumine jne. Paigas on
sissepääsuväravates olevad isikud (et üritusest osavõtjad ei tuleks
alkoholiga).
Järgmiseks tahame paika saada detailse esinemiskava (minutilise täpsusega –
oluline nii esinejatele, helimehele kui lavavalgustajale). Samuti on vaja
koostada parkimise – ja liikluskorralduse kohta kaart (sotsiaalmeediasse),
ürituse territooriumil toimuvate tegevuste paiknemise kaart (sot.meediasse kui
ka sissepääsuväravatesse). Lähipäevil jagame laiali ürituse plakatid, suhtus
laiema meediaga. Kohalikku ajalehte sai ka väikene artikkel kirjutatud (http://parnu.postimees.ee/3786717/paikusel-astuvad-ules-kohalikud-staarid-ja-terminaator).
Oleme projekti seni läbi viies õppinud, et koostöös peitub jõud ning
ühiselt on kõik võimalik – tuleb vaid uskuda ühisesse eesmärki ning selle nimel
pisut vaeva näha!
Me ei olegi senistest koosolekutest fotosid teinud – pole lihtsalt
märganud, alati on nii palju tõsiseid asju arutada. Aga püüame end parandada ja
edaspidi meeles pidada. Igal juhul saab üritusest kindlasti palju fotosid
olema!
Projektifondi "Nopi Üles“ tegevuste elluviimist rahastatakse haridus-
ja teadusministri kinnitatud ning Eesti Noorsootöö Keskuse poolt elluviidava
ESF kaasrahastatud programmi „Tõrjutusriskis noorte kaasamine ja noorte
tööhõivevalmiduse parandamine“ kirjeldatud tegevuste raames.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar