-
Projekti mõte
Tekkis tänu tehnoloogiliste
vahendite arengule ja nende vahendite poolt pakutavate võimaluste suunamisest
erinevat keelt kõnelevate noorte ühiste kogemustepagasi loomisele ning koostöö
arendamisele.
Mängude väärtus on väheke
teistsugune võrreldes tavalistele arvutimängudele, sest noor peab mõtlema ka ruumiliselt, et
saavutada mingisugune tulemus.
-
Kuidas idee tekkis
Idee tekkis tänu kõikjal maailmas
juba mõned aastad kasutusel olnud virtuaalprillide poolt pakutavatele võimalustele, mis on jäänud Eestis väga
ulmeliseks asjaks, ning mida suurem
osa lapsi pole seda veel kordagi veel isegi proovida saanud. Virtuaalprillide tehnoloogia on juba mõned aastad teinud
märkimisväärseid edasiarendusi ning on tekkinud ka palju erinevaid interaktiivseid virtuaalmänge.
-
Mida me tegime
Toimusid erinevad virtuaalmängude
töötoad:
1. Rec room, mäng kus noored said valida erinevate mängude vahel, nagu näiteks missioon, kus peab võitlema kollide vastu ja liikuma edasi uude alasse kasutades, siis vibu, mõõka, või maagiat relvadena. Tegelmist oli mitmemängija online mänguga.
1. Rec room, mäng kus noored said valida erinevate mängude vahel, nagu näiteks missioon, kus peab võitlema kollide vastu ja liikuma edasi uude alasse kasutades, siis vibu, mõõka, või maagiat relvadena. Tegelmist oli mitmemängija online mänguga.
2.
Climbey, mäng kus 2 noort peavad üksteist aitama, et liikuda maailmas edasi.
3.
Space pirate trainer, noored pidid alla laskma erinevaid väikeseid lendavaid
objekte.
4.
Keep talking and nobody explodes, noored aitasid meeskonnana ühel inimesel
pommi kahjutuks teha. Esimesed katsetused olid päris rasked ning lõppesid
õhkulendamisega, aga mingis hetkes tekkis väga suur tahe ja areng noorte
omavahelises koostöös ning noored suutsid edukalt pomme kahjutuks teha.
-
Kuidas läks
Möödarääkimised puudusid,
planeeritud töötoad ja mängude läbiviimine toimisid ja tegevused on siiani jätkusuutlikud.
-
Millised probleemid tekkisid
Tekkis probleem, et pidime panema
mõlemad virtuaalprillide paarid eraldi ruumidesse, sest nendega kaasatulevad andurid hakkasid üksteist segama.
Algselt olime planeerinud mõlemad
virtuaalprillide komplektid ühte ruumi. Kahe ruumi kasutamise võimalus oli meil
siiski olemas ning probleem
lahenes.
Osadel inimestel tekkis vähene
pearinglus kui mängus olev liikumine oli liiga suur või kiire.
-
Mida õppisime
Kogema uusi situatsioone ja
virtuaalmaailma poolt pakutavaid võimalusi, noortevaheline lõimumine läbi strateegilise
mõtlemise ja füüsilise motoorilise töö ning nende oskuste arendamine.
-
Kuidas paranes erinevatest rahvusest noorte koostöö
Tänu huvitavatele uutele kogemustele
unustati vanad vaenulikud kompleksid, tehti koostööd
ja tunti end vabana ning rõõmsatena, mis kindlasti pani noori mõtlema
positiivselt ka nende inimeste suhtes,
kes ei olnud see hetk võimelised nendega pikemat suulist vestlust keeleliste oskuste tõttu pidama.
-
Kuidas aitas projekt kaasa lõimumisele
Kogu projekt oli mänguline ja äratas
noortes suurt huvi, mis aitas luua neil ühised eesmärgid ning pani neid unustama vaenulikud
kompleksid teist keelt kõnelevale isikute suhtes.
-
Mida edaspidi sooviksite teha
Soovime pakkuda edaspidiseks
kõikidele noortele virtuaalprillide kasutust mängudes, töötubades, õppes ja pakkuda erinevatele koolidele võimalust
proovida ja läbiviia erinevaid virtuaalreaalsuse
töötubasid.
Mida noored õppisid:
Arusaamise, missuguseid võimalusi on
olemas virtuaalmaailma mängudes, uusi suhteid erinevate
noortega läbi otsese suhtlemise teineteisega või mängude, kus suulise kõne kasutamine pole vajalik.
Noortele andis juurde julgust teha
erinevaid liikumisi, olla erinevatel kõrgustel.
Ettekujutused ja fantaasiad muutusid
noortele tõeseks, näiteks said noored lasta vibu või teha midagi, mida nad polnud varem kas lihtsalt proovinud
või oli see nende füüsilisele võimekusele
seni võimatu.
-
Millised mängud
Interaktiivne ronimismäng „Climbey”
näeb välja selline, kus sina kui mängija käes on puldid ja mängu siseselt on need sinu käed, kasutades neid pulte,
et abistada oma sõpra/kaaslast et
liikuda läbi erinevate takistuste ja probleemide.
„Space pirate trainer” on mäng kus
noor peab tulistama alla erinevaid objekte ja ründavaid roboteid, samas põiklema nende laskude eest, kasutama
erinevaid tehnikaid ja tööriistu, et jõuda edasi.
„Keep talking and nobody explodes”
Mäng, kus üks inimene on virtuaalmaailmas prillidega ja tema käes on POMM, ta silme ees ei ole peale selle mitte
midagi, vaid tema ümber on laudade
taga teised inimesed/noored kelle käes on seletavad tekstid/juhendid, et kuidas
pommi kahjutuks teha. Mäng toetub
palju omavahelisele kommunikatsioonile.
-
Noorte tagasiside
Projektis osalenud noor leiab, et
igas mängus olev liikumine, pultide skeemid ja üldised süsteemid on erinevad ja arendavad seega tema tehnilist
mõtlemist.
Erinev tagasiside noortelt – mida
töötubadest õppisin/omandasin:
Kuidas pommi kahjutuks
teha.
Kuidas Virtuaalreaalsuse
prille arvutiga ühendada.
Tuli tahe koletisi
mõõgaga pooleks saagida.
Noored said
teha koostööd läbi erinevate virtuaalmängude virtuaalses keskkonnas, kus
neil tekkis otsemaid erinevad ülesanded, mis ei piirdunud keelega vaid
näitas neile visuaalselt vajalikud ülesanded. See lõi noortel ühise
soovi saada maksimaalne tulemus, sest noored on tihti konkureerivad. Kõige
enam tuli välja see, et kui tegu on mängudega, mis tekitavad noortel suurt
huvi, siis nad on võimelised üksteist abistama ehk kui ainukeseks limiidiks
on keelebarjäär, siis tegelikkuses noored pigem asuvad üksteist abistama
ja suhtlema.
Meie noortekeskuses Eesti ja Vene noored ei tunne üksteise vahel väga suurt vaenu aga on näha, et suhtlemine nende vahel on suurenenud. Lõimumine toimus kindlasti, sest see lõi kõikide noorte vahel suhte olenemata vanusest või keelest. Hinnet ei oska anda sellele, sest meie arust toimus väga hästi kogu projekt ning jätkub töötubade, mängude ja erinevate üritustega.
Meie noortekeskuses Eesti ja Vene noored ei tunne üksteise vahel väga suurt vaenu aga on näha, et suhtlemine nende vahel on suurenenud. Lõimumine toimus kindlasti, sest see lõi kõikide noorte vahel suhte olenemata vanusest või keelest. Hinnet ei oska anda sellele, sest meie arust toimus väga hästi kogu projekt ning jätkub töötubade, mängude ja erinevate üritustega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar