Meie projekti eesmärk oli
korraldada Suislepa mõisas rollimängulaager, kus osaleksid
Tarvastu Gümnaasiumi rollimänguringi noored ja Narva Karu klubi MTÜ vene
emakeelega noored. Tahtsuime, et projektis osaleksid 15 inimest Tarvastu
Gümnaasiumist ja 15 inimest Narva Karu klubi MTÜst. Nii hästi meil ei läinud ja
osa inimestest, kes osaleda tahtsid, olid laagri toimumise ajaks haigeks
jäänud, nii et planeeritud 30 inimese asemes osales laagris 27 inimest.
Projekti alustasime mängu jaoks vajalike
vahendite ostmisest ja kokkulepete sõlmimisest Suislepa mõisat haldava MTÜga
ning toitlustajaga. Suislepa mõis on aasta aega tühjana seisnud ja kohalikud
inimesed on mures, et seal midagi ei toimu. Meie laager oli üks vähestest seal
eelmisel aastal toimunud üritustest. Saime teada, et mõisa kulusid kattev
rendihind oleks 500 eurot, aga kuna kõiki ruume köetakse ahjudega, lubasime
kütmise enda peale võtta ja saime nädalavahetuseks kolm korrust üürida ainult
300 euroga.
25. novembril käisime Lätis mänguvahendeid
ostmas. Olime kuulnud, et mänguasjad on sealsetes poodides tunduvalt odavamad
kui Eestis ja see osutus tõeks – saime sealt osta 23 uur Nerf-relva ja 14
pakendit laskemoona, mis Eestis oleks olnud võimatu. Korralik relvastus annab
meie rollimänguringile võimaluse edaspidi uute mängude korraldamiseks.
Varustust ostes saime hea kogemuse kulude arvestamise ja eelarve piirides
püsimise kohta.
Samal ajal kirjutasime mängu, mida mõisas
mängima hakkame. Tegime seda rühmatööna, iga osaleja sai sinna ideid välja
pakkuda ja esitas küsimusi selle kohta, kuidas mängureeglid toimima hakkavad.
Facebooki kaudu said oma ideid välja pakkuda ka Karu klubi noored. Nii õppisime
neid paremini tundma ja alustasime omavahelist suhtlemist. Mängu kirjutades
õppisime enda jaoks palju uut – kuidas luua maailma, milles tegevus toimub,
kuidas juhatada mängijaid vajalikus suunas tegutsema, kuidas valmistada
vahendeid (näiteks ettekuulutus kolmes keeles).
Kuna plaanitavas rollimängus oli ette nähtud
kolme erineva rassi osalemine, tuli neile valmistada eraldusmärgid, mille järgi
oma kaaslasi ära tunda. Rollimänguringis valmistasime tundlatega peavõrud,
kõrvadega peavõrud ja sabad ning dekoreeritud ujumisprillid – neid hakkasid
kandma erinevatelt planeetidelt pärit niidu-, metsa- ja veerahvas. Saime hea
kogemuse masinal õmblemises (kõrvad ja sabad), kasutasime palju liimipüstoleid
ja kuuma liimi. Saime teada, et eristusmärkide loomiseks pole vaja midagi suurt
või püsivat, piisab vähesest, kui see on silmatorkav.
8. detsembril pärast kooli
käisid meiepoolsed osalejad kodust läbi ja sõitsid siis liinibussiga Suislepa
mõisasse. Viisime kohale mänguvahendid ja tutvusime majaga, valmistasime ette
magamisasemed ja nõud õhtusöögi jaoks, panime paika köögitoimkonnad söögitoa ja
köögi koristamiseks pärast iga söögikorda. Mõne tunni pärast olid kohal ka
külalised Narvast, osad tuttavad, osad meie jaoks võõrad. Peale tutvumist sõime
koos õhtust ja panime kirja laagri reeglid, jagasime kogu grupi 3 rühma ja jagasime
rühmadele järgmiseks päevaks ülesanded. Õhtul mängisime lauamänge ja
harjutasime Nerf-relvadega laskmist.
9. detsembril peale
ärkamist ja hommikusööki tegutsesid rühmad oma ülesannetele vastavalt: tõid
kuurist puid, panid igal korrusel ahjud küdema, kontrollisid neid aeg-ajalt.
Siis tegime ringkäigu mõisa kolmel korrusel, et kõik saaksid mängualaga
põhjalikult tutvuda. Pärast seda osalesime ühisel koolitusel rollimängu
loomisest ja oma tegelaskuju arendamisest, mille viisid läbi Kaur Matiisen meie
ringi külalisena ja Aleksandra Volkova Karu klubi MTÜst. Õppisime mängu
loomiseks ja korraldamiseks vajalikke oskusi alates mänguala ettevalmistamisest
ja lõpetades oma tegelaskuju põnevamaks muutmisega. Peale koolitust said rühmad
järjekordse ülesande – arendada ühte koolitusel välja pakutud ideed vastavaks
oma rassi käitumisele, mõelda välja vähemalt 5 žesti lahinguolukorras omavahel
suhtlemiseks, leida mõisas ruumid, kuhu tahetakse teha oma peastaapi ja panna
valmis kostüümid, mida mängus kantakse.
Pärast lõunat tutvustasime
külalistele Suislepa küla, jalutasime Õhne jõe ääres ja lõpetasime ahjude
kütmise. Siis oli aeg mänguga alustada. Kõigile osalejatele tutvustati reegleid,
jagati välja relvad, selga pandi kostüümid ja mäng võis alata.
Rollimäng
„Trinity“ on ulmeteemaline, selles kohtuvad 3 rassi esindajad, kes räägivad
erinevates keeltes. Kasutasime eesti, vene ja inglise keelt. Kõigile rühmadele
antud ülesanded oli võimalik ära lahendada ainult juhul, kui nad õpivad
teistega koostööd tegema ja üksteisest aru saama. Iga rühm sai mängu alguses
laeka, mida võis avada, kui endal mõistus otsa saab, ja igas laekas olnud
mõistukõnes tekst ütles samuti, et raskused on võidetavad ainult koostöö abil. Meie
mängus jõuti seekord koostööni, aga see viis kogu planeedi õhku lendamiseni,
mida keegi ei oodanud. Mängu lõppedes sõime õhtust ja siis kogunesime uuesti
mõisa saali, kus kõik rühmad andsid lõppenud mängu kohta tagasisidet. Rühmad
arutasid omavahel läbi, mis juhtus, miks ja kuidas oleks saanud asju paremini
teha ning siis panid selle meie jaoks kirja. Saime teada, et rühmad oleksid
tahtnud rohkem iseseisvaid ülesandeid saada ja mängujuhte, kes reeglitest
kinnipidamist kontrollivad, oleks võinud rohkem olla. Märgiti ära ka
positiivset – kokkuvõttes peeti mängu huvitavaks ja see õnnestus hästi,
mängijatel oli kogu aeg tihedalt tegevust. Oli tore, et tagasiside andmist
võeti tõsiselt ja sellest on meil võimalik uute mängude koostamisel kõige
rohkem õppida. Õhtul mängisime koos lauamänge ja arutasime veel pikalt mängu
ajal toimunud sündmusi.
10.
detsembril hakkasime peale ärkamist ja hommikusööki mõisahoonet koristama.
Kolme korrusega toime tulemine võttis mitu tundi. Panime magamisasemed kokku ja
pakkisime asjad. Siis saime enne lõunasööki korraldada veel väikese „Magic: the
Gathering“ kaardimänguturniiri. Pärast lõunat oli aeg hüvasti jätta. Leppisime
Karu klubiga kokku, et see ei jää meie viimaseks kokkusaamiseks, vaid me
korraldame ühiseid mänge ja laagreid veel, kui selleks võimalus avaneb. Mõlemad
pooled pakkusid välja, mis teemadel nad suudaksid töötubasid korraldada või
vahendite valmistamisel abiks olla. Kui külalised olid ära sõitnud, viisime
mõisa võtmed pererahvale tagasi ja sõitsime ise koju.
Kokkuvõttes
arvame, et saime projekti eesmärgid täidetud – suhtlesime nii eesti kui vene
keeles, saime uusi sõpru, tutvustasime osa oma kodukohast Narva noortele,
mängisime füüsiliselt suure koormusega rollimängu, õppisime uusi oskusi nagu
rollimängu loomine, õmblemine või eelarve koostamine ja hilisem aruandlus, veetsime
ühiselt põneva nädalavahetuse. Edaspidi oskame kindlasti paremini aega
planeerida, teame, mida kogemustega rollimängijad healt mängult ootavad ja
pöörame suuremat tähelepanu oma kostüümidele, mis Karu klubi omade kõrval
kahvatuks jäid.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar