reede, 18. detsember 2020

Projektist arenes lapsevanemate ja noorte koostööprojekt!

Projekti nimi: Puutööring Põhja-Sakala vallas 
Projekti toimumise periood: 1. oktoober- 30. november. 
Projekti meeskonna liikmete arv: 2 tegevliiget ja 2 abiliiget. 
Tegevliige Taivo - tehnoloogiaõpetaja, projekti üks algatajatest 
Tegevliige Tim - 6a. klassi õpilane, huvitatud puidutööst 
Abiliige Siivi - huvijuht, plakatite tegija 
Abiliige Themuri - puidutreial, abiõpetaja 

Esimesed puutööringid toimusid 26. ja 27. oktoober, mille kestel meisterdati Halloweeni tarbeks dekoratsioone. Dekoratsioonid lõigati nii käsijõhvsaega kui ka projektitoetuse eest soetatud elektrilise jõhvsaega. Samal ajal oli võimalik ka treipingiga treida meevurre. 

Isadepäeva puhul toimus Suure-Jaani koolis pereõhtu, mille üks osa oli ka puutööring vanematele ja lastele. Koroonakriisi tõttu lubasime puutööringi 5 perekonda. Meisterdasime elektriliste jõhvsaagide abil hüppavaid känguruid. Need liiguvad mööda kaldpinda iseenda raskuse tõttu. Aeg- ajalt sai juhendatud ka ühte poissi, kes oli huvitatud lapikpeitlite teritamisest vesikäia abil. Ta jõudis 5 peitlit ära teritada. Samuti sai kätt harjutada meevurride tegemisel treipingiga. Allkirjade kogumiseks paberile said ainult vähesed nimed, sest suure õpetamistuhina käigus ununes allkirju koguda. Piltidelt on näha, et tegelikult oli päris palju osalejaid. 

Eelmisest nädalast alustasime Suure-Jaani kooli puutööringis dekoratiivkuuskede tegemist, kus kasutame kõik tekkinud puidujäätmed kuuse ehituseks. Ostsime Decorast rohelist värvi, et kuusk ära värvida, hiljem valge värviga teeme lume efekti kuusele. Kõige lõpuks kinnitame kollase tähe kuuse tippu. Kuused hakkavad kaunistama tehnoloogiaklassi aknalaudu koos jõulutuledega, mis samuti soetasime projektitoetuse eest. Selline projekt on jällegi jõukohane kõigile vanustele. 

Novembris kahjuks tegime ainult ühe töötoa, kuhu kutsusime ka vanemad osalema. Kartusest tekitada järgmine kriisikolle otsustasime, et ühe puutööringiga novembris piirdume. Ootame, et haigestunute näitaja langeks alla 1, siis saame uuesti hakata planeerima puutööringi. Vahendid on kõik olemas ja töökorras. Hetkel toimuvad Suure-Jaani kooli puutööringid, kus käib tavaliselt 4-6 õpilast meisterdamas. 

Saime palju kogemust isadepäeva puhul tehtud puutööringis, sest osalejaid oli rohkem kui oktoobris. Meil tuli rohkem selgitada erinevate tööprotsesside olulisusest, kuid lapsevanemad tabasid kohe asja ära ja hakkasid oma lapsi juhendama. Samas me tundsime, et rohkem osalejaid ei saakski tehnoloogiaklassi mahutada, sest klassiruum on väike. Selleks puhuks, et korraga palju osalejaid haarata kaasa, saame minna kevadel metsa näiteks varjualuseid ehitama maha kukkunud puudest ja lõkkel midagi küpsetada. 

Suur kogemus tuli ka projektitoetuse eest vahendite soetamisel. Tuli ette palju helistamist ja info kogumist, et mismoodi on kõige targem toetust kasutada. Sellega treenisime enda oskust suhtlemisel. 

Peale isadepäeva puutööringi tuli lastevanematelt sõnumeid, et nad soovivad ka järgmistel puutööringides osaleda. Üks lapsevanem pakkus ennast ka appi juhendama. Sellised kogukondlikud üritused loovad võimaluse kogukonnal rohkem sotsialiseeruda ja üksteist tundma õppida. Jagatakse kogemusi ja tarkusi üksteisele puutöö vallas. 

Arvame, et kõige paremini laabub kogukondlik üritus kui on ette reklaamitud pikemalt. Lisaks ettevalmistus mängib olulist rolli, et üritus laabuks kergemalt. Palju saab ise materjali ette saagida varasematel päevadel ja ära jagada vahendid osalejatele. 

Vahendite soetamisel soovitame arved koguda ühte kausta, et need hiljem ei oleks segamini. 

Suuremad kulutused tehti treipingile ja sellega seonduvatele tarvikutele. Teine suurem kulutus oli teritusega seotud vahenditele. Kõik ülejäänud kulutused tehti eesmärgiga võimalikult palju erinevaid vahendeid soetada, et tekiks suurem valik projekte teha ja et saaks kiiremini projektidega valmis. 

Oktoobris oli puutööringis osalejate arv vastavalt päevadele 10 ja 5. Novembris oli hinnanguliselt osalejate arv 15. Puutööring tekitas lastevanemate seas elevust ja kaasa elamist. 

Sotsiaalmeedia postitused 





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar